دور انداز آسانسور تشریح شاسی ها ، بیمه مسئولیت ، یوک ، جعبه ریویزون ، کارکدک و الگوریتم کنترل آسانسور و محاسبات ترافیکی آسانسور.
آسانسور چیست بخش5

آسان ژنراتور

آسانسور چیست بخش5

دور انداز آسانسور تشریح شاسی ها ، بیمه مسئولیت ، یوک ، جعبه ریویزون ، کارکدک و الگوریتم کنترل آسانسور و محاسبات ترافیکی آسانسور.

دور انداز آسانسور چیست

ادامه مطلب: شاسی بیرون آسانسور (جهت مطالعه بخش قبلی مطلب آسانسور چیست کلیک کنید: بخش چهارم آسانسور چیست

شاسی بیرون آسانسور

شاسی بیرون آسانسور

آسانسورها معمولا از خارج از طریق یک شاسی با دکمه های بالا و پایین یا یک شاسی ، کنترل می شوند. هنگامی که دکمه احضار در یک طبقه مشخصی فشار داده می شود، آسانسور به آن طبقه فراخوان میشود. در صورتی که آسانسور در جهت مشخصی در حرکت باشد ، تنها به فراخوانهای در همان مسیر پاسخ می دهد مگر اینکه فراخوان های بیشتر از یک طبقه وجود داشته باشد.(با این حال شرکت آسان ژنراتور میتواند نوع فراخوان آسانسور را مطابق با نیازهای مشتری تعریف کند).

در آسانسورهای گروهی ، شاسی های بیرون ممکن است به یک کامپیوتر مجازی مرکزی وصل شوند، به طوری که آنها با یکدیگر مرتبط شوند. این کار برای اطمینان از اینکه تنها یک آسانسور در یک زمان فراخوان شود انجام می شود. در سیستم های کنترل مقصد، فرد یک شاسی را فشار می دهد (به جای فشار دادن "بالا" یا "پایین") و سپس مطلع می شود که آسانسور درخواست خود را ارائه می دهد.

شمارنده طبقه جهت نمایش شماره طبقه 

شاسی طبقه

شاسی طبقه

الگوریتم کنترل آسانسور

الگوریتم آسانسور، یک الگوریتم ساده که توسط آن یک آسانسور تنها می تواند تصمیم بگیرد کجا توقف کند، به صورت زیر خلاصه می شود:

در حالی که درخواست های باقی مانده در همان جهت باشد ، در همان مسیر حرکت میکند. اگر درخواست های بیشتری در این جهت وجود نداشته باشد، در صورت درخواست در جهت مخالف متوقف می شود و در حالت غیر فعال قرار می گیرد یا جهت را تغییر می دهد. الگوریتم آسانسور یک برنامه کاربردی را در سیستم عامل های کامپیوتری به عنوان الگوریتمی برای برنامه ریزی فراخوان ها  پیدا کرده است.

آسانسورهای مدرن از الگوریتم های پیچیده اکتشافی استفاده می کنند تا تصمیم بگیرند که کدام فراخوان برای سرویس بعدی لحاظ شود. مقدمه ای بر این الگوریتم ها را می توان در "راهنمای ترافیک آسانسور: نظریه و عمل" در منابع موجود در زیر یافت.

سیستم کنترل دستی مقصد ، تردد ، سرعت و درب آسانسور

مقاله Destination dispatch (اعزام مقصد):

شاسی داخل آسانسور در دانشگاه شمال شرقی بوستون

شاسی بیرون انتخاب مقصد آسانسور در دانشگاه شمال شرقی بوستون

در برخی از ساختمان های آسمان خراش یک پانل انتخاب مقصد وجود دارد که مسافر قبل از وارد شدن به آسانسور ، طبقه مورد نظر خود را ثبت می کند. این سیستم به آنها اجازه می دهد تا بدانند که آسانسور چه تصمیمی میگیرد. به این ترتیب، زمان حرکت آسانسور کاهش می یابد چرا که آسانسور برای مسافران کمتر توقف می کند و کامپیوتر آسانسورهای همجوار را جهت حمل نفرات توزیع می کند.

اگرچه زمان حرکت کاهش می یابد، زمان خارج شدن مسافر دیگر ممکن است طولانی تر باشد، زیرا فقط یک آسانسور فراخوان میشود.(هر کدام نزدیکتر و هم جهت است). این نیز می تواند دسترسی را بهبود بخشد، به عنوان یک آسانسور پیشرفته. در داخل آسانسور هیچ دکمه ی تماس برای فشار دادن وجود ندارد، یا دکمه ها وجود دارند اما نمیتوان آنها را فشار داد - به جز باز کردن درب و دکمه زنگ هشدار - آنها فقط نشانگر هستند.

ایده کنترل مقصد ابتدا توسط بندر لئو از سیدنی در سال 1961 تصویب شد ، اما در آن زمان کنترل کننده های آسانسور در رله ها اجرا شد و قادر به بهینه سازی عملکرد تخصیص کنترل مقصد نبودند. این سیستم ابتدا توسط لند Schindler در سال 1992 به عنوان Miconic 10 معرفی شد. تولید کنندگان چنین سیستم هایی ادعا می کنند که میانگین زمان سفر را می توان تا 30٪ کاهش داد.

با این حال، هر بهبود عملکردی مزایا و محدودیت های خود را دارد که وابسته به بسیاری از عوامل است. یک مشکل این است که این سیستم به بازی قمار شبیه است. گاهی اوقات یک نفر با یک گروه بزرگ از افراد به آسانسور وارد می شود.این الگوریتم نمیتواند تغییر کند، و افراد ممکن است دیر آسانسورهایی را که به آنها اختصاص داده شده پیدا کنند، و یا قبلا پر شده است. همچنین گاهی اوقات، یک نفر ممکن است چندین بار شاسی را فشار داده باشد.

این عادی است با دکمه های بالا / پایین زمانی که مردم بر این باورند که این یک راه موثر برای عجله آسانسور است. با این حال، این باعث می شود کامپیوتر فکر کند که چندین نفر منتظر هستند و آسانسورهای خالی را برای خدمت به این یکی اختصاص خواهند داد. برای جلوگیری از این مشکل، در یک اجرای کنترل مقصد، به هر کاربر یک کارت RFID برای شناسایی و ردیابی داده می شود.

به طوری که سیستم هر تماس کاربر را می داند و اگر مسافر تصمیم به سفر به مقصد دیگری دارد می تواند اولین فرمان را لغو کند و از فرمان های اشتباه جلوگیری کند.  جدیدترین اختراع، میتواند تعداد افراد معطل در هر طبقه را شناسایی کند ، به منظور تخلیه ساختمان یا به دلایل امنیتی ، این مهم است. راه دیگری برای جلوگیری از این مسئله این است که همه افرادی را که از یک طبقه به طبقه دیگر سفر می کنند به عنوان یک گروه و تنها یک آسانسور برای آن گروه اختصاص دهند.

همان مفهوم برنامه ریزی مقصد همچنین می تواند به مکانهای عمومی مانند حمل و نقل سریع گروهی اعمال شود.

حالت های عملیاتی ویژه
سیستم ضد جرم: ویژگی حفاظت از جرم و جنایت (ACP) هر آسانسور را مجبور به توقف در یک مقصد از پیش تعیین شده میکند. این اجازه می دهد تا یک نگهبان امنیتی و یا یک میزبان در مقصد جهت بازرسی مسافران قرار داده شود. این آسانسور پس از تلیه به مبدا خود حرکت میکند.

نحوه محاسبه یا محاسبات و آنالیز ترافیک آسانسور

ترافیک بسمت بالا
در حالت حداکثر (همچنین ترافیک ورودی متوسط)، آسانسورها به لابی منتقل می شوند تا خدمات سریع را به مسافرانی که به ساختمان می آیند ارائه دهند، به طور معمول در صبح هنگام یا در زمان ناهار این حالت اتفاق می افتد. آسانسورها هنگامی که به حجم مسافران از پیش تعیین شده برخورد می کنند یا زمانی که درهای خود را برای مدت مشخصی باز کرده اند، به طور جداگانه ارسال می شوند.

آسانسور بعدی که ارسال می شود، معمولا فانوس سالن خود را نشان می دهد یا نشانه "this car leaving next" را  برای تشویق مسافران برای استفاده حداکثر از ظرفیت آسانسور نشان میدهد. بعضی از مجموعه های آسانسور برنامه ریزی شده اند تا حداقل یک آسانسور همیشه به لابی بازگردانده شود. شروع یک قاعده ترافیک بسمت بالا ممکن است توسط یک زمان تعیین شده توسط خروج تعداد معینی از آسانسورهای کاملا پر شده از لابی در یک دوره زمانی مشخص و یا توسط یک سوئیچ دستی انجام شود.

ترافیک بسمت پایین
در حالت پائین، یک گروه آسانسور از طرف لابی به سوی بالاترین طبقه حرکت می کنند و بعد از آن، در پاسخ به فراخوان های سالن مسافرانی که مایل به ترک ساختمان هستند، شروع به کار می کنند. این به سیستم آسانسور اجازه می دهد تا حداکثر ظرفیت حمل و نقل مسافر را برای افرادی که از ساختمان بیرون می روند، ارائه دهند. شروع یک پیک حرکت بسمت پایین ممکن است در یک ساعت مشخص ، با ورود تعدادی از آسانسورهای کاملا پر به لابی در یک دوره زمانی مشخص یا توسط یک سوئیچ که به صورت دستی توسط یک نگهدارنده ساختمان اداره می شود، تعیین شود.

سرویس سبت

یک سوئیچ برای فعال یا غیرفعال کردن حالت آسانسور بصورت ثبات Sabbath وجود دارد. در مناطقی که جمعیت زیادی از یهودیان وجود دارد یا در مراکز پذیرایی یهودیان ، ممکن است یک "آسانسور سبت" پیدا شود. در این حالت، آسانسور به طور خودکار ، یکی یکی در هر طبقه متوقف خواهد شد، و به مردم امکان می دهد تا بدون نیاز به فشار دادن دکمه به طبقه خود بروند.

با این حال، حالت سبت، باعث استفاده از مقدار قابل توجهی از انرژی شده و آسانسور را به طور پیوسته به بالا و پایین برده و در هر طبقه توقف دارد. برای یک ساختمان بلند با طبقه های زیاد ، آسنسور باید به طور مکرر با سرعت کافی حرکت کند تا تاخیر برای کاربران ناخوشایند نباشد.بعضی از ساختمانهای بلندتر ممکن است دارای طبقه متناوب آسانسور سبت باشند تا زمان و انرژی صرفه جویی کنند؛ برای مثال، آسانسور می تواند در مسیر بالا تنها در طبقه های فرد متوقف شود، و در مسیر برگشت در طبقه های زوج متوقف شود.

یک سوئیچ برای فعال یا غیرفعال کردن حالت Sabbath آسانسور

یک سوئیچ برای فعال یا غیرفعال کردن حالت Sabbath آسانسور

بیمه مسئولیت آسانسور

یکی از ملزومات آسانسور بیمه مسئولیت می باشد. چرا که اگر هر اتفاقی بیفتد بیمه بتواند خسارت های ناشی از حوادث آسانسور را پرداخت نماید. اغلب دیده میشود که افرادی فقط در زمینه سرویس و نگهداری آسانسور فعالیت میکنند و در صورت بروز هر اتفاقی مسئولیت آن با فرد سرویس کار آسانسور میباشد. آنها نیز معمولا توان مالی پرداخت خسارت های بدنی ، مالی و جانی را ندارند. در این مواقع بیمه مسئولیت تبلور می یابد.

انواع یوک در کابین آسانسور چیست

یوک معمولا در آسانسور های کششی مورد استفاده قرار میگیرد. یوک آسانسور چارچوبی فلزی است که کابین بر روی آن قرار میگیرد. قسمت بالای یوک به سیم بکسلها متصل میشود. یوک آسانسور از اطراف بوسیله کفشک هایی به ریل آسانسور مهار میشوند.

انواع یوک در کابین آسانسور چیست

قیمت جعبه ریویزیون و کارکدک در آسانسور چیست

جعبه ریویزیون و کارکدک در قسمت فوقانی کابین یا یوک یا کاراسلینگ آسانسور نصب میگردند. جعبه ریویزیون آسانسور شامل مدارات الکترونیکی می باشد که ارتباط کابین را با تابلو فرمان آسانسور فراهم می نماید. جعبه ریویزیون اطلاعات تمامی سنسور ها و شاسی کابین را خوانده و آن را از طریق ارتباط سریال به تابلوی فرمان یا کنترل آسانسور انتقال میدهد. جعبه کارکدک فقط شامل یک سری ترمینال و شاسی حرکت آسانسور می باشد.

جعبه کارکدک آسانسور هیچ برد الکترونیکی ای نداشته و فقط بوسیله یک سری ترمینال ارتباط تابلو فرمان را با کابین برقرار میکند. نصب جعبه کارکدک از ریویزون وقت گیر تر است. مزیت جعبه ریویزیون نسبت به کارکدک این است که به تعداد سیم کمتری جهت ارتباط با تابلو فرمان نیاز دارد.

ادامه مطلب: بخش ششم آسانسور چیست

با تشکر از مطالعه شما ، لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را در پایین صفحه به اطلاع ما برسانید. خدمات شرکت آسان ژنراتور دانیال:

  • دیزل ژنراتور و برق صنعتی

به روز رسانی 1400/7/20


لطفا جهت دریافت کاتالوگ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

برچسب ها مقاله برق