آسانسور روم لس و گیر لس،میزان صدای آسانسور،آسانسور دو طبقه یا دو بلوک،آنالیز و فرمول های محاسبات یا محاسبه تعداد/ترافیک آسانسور
آسانسور چیست بخش دوم

آسان ژنراتور

آسانسور چیست بخش دوم

آسانسور روم لس و گیر لس،میزان صدای آسانسور،آسانسور دو طبقه یا دو بلوک،آنالیز و فرمول های محاسبات یا محاسبه تعداد/ترافیک آسانسور

ادامه مطلب (جهت مطالعه بخش قبل  کلیک کنید: آسانسور چیست)

آسانسور روم لس و گیرلس چیست؟

آسانسور روم لس نوعی آسانسور گیرلس یا بدون گیریبکس است. Kone EcoDisc سیستم درایو داری است که بصورت آسانسور روم لس (MRL)(سیستم موتورخانه کوچکتر یا بدون موتورخانه) طراحی شده است. به طوری که بسیاری از اجزای درون چاهک آسانسور حاوی کاراسلینگ یا کارسلینگ ؛ و یک کابین کوچک و کارکدک که کنترل آسانسور را در اختیار دارد. به غیر از ماشین آلات موجود در آسانسور، این تجهیزات شبیه به یک آسانسور هیدرولیکی کششی معمولی یا هیدرولیک hole-less است.

اولین آسانسور روم لس Kone MonoSpace در سال 1996 توسط Kone معرفی شد. مزایا عبارتند از:

  • فضای قابل استفاده بیشتر
  • استفاده از انرژی کمتر (70-80٪ کمتر از آسانسور هیدرولیک استاندارد)
  • بدون استفاده از روغن (فرض بر این است که یک آسانسور کششی است)
  • تمام اجزاء در بالای زمین شبیه به آسانسور های نوع هیدرولیکی است (این نگرانی زیستی را که توسط سیلندر هیدرولیکی در آسانسور های هیدرولیکی جک مستقیم مستقر در زیر زمین حذف می شود )
  • هزینه کمتر از سایر آسانسورها
  • سرعت آسانسور روم لس بالاتر از هیدرولیکی است ، اما از آسانسور کششی کمتر است.

آسانسور روم لس (MRL) چیست؟آسانسور روم لس (MRL) چیست؟آسانسور روم لس (MRL) چیست؟آسانسور روم لس (MRL) چیست؟

خطرات آسانسور چیست:

آسانسور میتواند در صورت عدم سرویس و نگهداری حادثه ساز باشد.

آمار:

در آسانسورهای روم لس میزان صدا 50 تا 55 دسی بل است (دسی بل وزن)، که می تواند کمتر از بعضی از انواع آسانسورها باشد. آسانسور روم لس معمولا برای ساختمان های کم ارتفاع تا ساختمان های متوسط استفاده می شود. مکانیزم حرکتی در خود بالابر قرار می گیرد. اخذ استاندارد برای آسانسورهای روم لس سخت تر است. مقررات ملی ساختمان ، دستگاه های آسانسور بدون کابین را نمی پذیرند.

امروز، بعضی از آسانسورهای روم لس Otis و ThyssenKrupp وجود دارد؛ آنها از یک پیستون زیرزمینی یا موتورخانه تشکیل نمیشوند، که باعث کاهش نگرانی های محیط زیستی می شود. با این حال، هنوز استفاده از آنها همه گیر نشده است.

آسانسور دو بلوک یا دو طبقه چیست

مقاله اصلی: آسانسور دو بلوک (Double-deck elevator)
آسانسورهای دو طبقه آسانسور کششی با کابین هایی دو طبقه هستند. هر دو کابین می توانند در یک زمان به یک طبقه خدمت کنند و در هر دو معمولا یک نوع موتور به کار رفته است.  آسانسور دو طبقه ، بهره وری را در ساختمان های بلند افزایش می دهد و موجب صرفه جویی در فضا می شود . در سال 2003، ThyssenKrupp یک سیستم به نام TWIN اختراع کرد که در آن دو کابین آسانسور به طور مستقل در یک محور کار می کردند. 

آسانسور دو بلوک (Double-deck elevator)

آسانسور دو بلوک (Double-deck elevator)

فرمول های محاسبات یا محاسبه تعداد/ترافیک آسانسور

محاسبات زمان رفتو برگشت آسانسور
اکثر طرح های آسانسور از مقیاس محاسبات دورموتور استفاده میکنند که در پاراگراف های زیر شرح داده شده است:

راهنمای D گروه CIBSE (انجمن بين المللي مهندسي حرفه اي مستقر در لندن): سیستم های حمل و نقل در ساختمان. کتابچه راهنمای تردد آسانسور، تئوری و تدوین گینا بارنی .کتابچه راهنمای حمل و نقل عمودی.  از گذشته ، این محاسبات اساس ایجاد ظرفیت سیستم آسانسور را تشکیل داده است. تأسیسات مدرن با ساز و کارهای پیچیده تر ، منجر به توسعه فرمول خاصی نظیر تحلیل محاسبات عمومی شده است. 

شرکت آسانسور اتیس(Otis) بیش از 1.9 میلیون دستگاه آسانسور در سراسر جهان را اداره می کند و ادعا می کند که معادل جمعیت جهان را به وسیله محصولات خود ، هر پنج روز حمل می کند.

نرم افزار شبیه سازی زمان انتظار ، ظرفیت و ضوابط تعداد آسانسور

نرم افزار شبیه سازی ترافیک آسانسور می تواند برای مدل سازی الگوهای ترافیکی پیچیده و ترتیبات، زمان انتظار ، ظرفیت و ضوابط تعداد آسانسور استفاده شود که نمی تواند لزوما با محاسبات RTT آنالیز شود. 

الگو، نرم افزار آنالیز ، نحوه محاسبه یا محاسبات ترافیکی آسانسور

چهار نوع اصلی از الگوهای ترافیکی آسانسور وجود دارد که در بیشتر تاسیسات مدرن دیده می شود. آنها عبارتند از  ترافیک بالا ، ترافیک پائین، ترافیک دو طرفه(lunch time traffic) و ترافیک داخل طبقات .

آسانسور پانوراما یا پانورامیک چیست

آسانسور پانوراما آسانسوری است که تماما شیشه است. آسانسور پانوراما گرانتر از آسانسور های معمولی است. در ساختمان های لوکس و شیک از آسانسور پانوراما استفاده میشود.

آسانسور vvvf یا 3vf چیست

آسانسور های vvvf آسانسور های کششی یا هیدرولیکی هستند که در تابلوی برق آنها از درایو استفاده شده است. مزیت آسانسور های درایو دار 3vf این است که راه افتادن و توقف آسانسور بسیار نرم و نامحسوس میشود.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید: بخش سوم آسانسور چیست

با تشکر از مطالعه شما ، لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را در پایین صفحه به اطلاع ما برسانید. خدمات شرکت آسان ژنراتور دانیال:

  • دیزل ژنراتور و برق اضطراری

به روز رسانی 1400/7/20


لطفا جهت دریافت کاتالوگ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

برچسب ها مقاله برق