دانلود جداول دستورالعمل و فرم چک لیست نگهداری و تحویل دیزل ژنراتور-هزینه تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور 98 و آموزش سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور.
سرویس، بازرسی، تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

آسان ژنراتور

سرویس، بازرسی، تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور
سرویس، بازرسی، تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

سرویس، بازرسی، تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

دانلود جداول دستورالعمل و فرم چک لیست نگهداری و تحویل دیزل ژنراتور-هزینه تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور 98 و آموزش سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور.

سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

سرويس و نگهدارى و بازدید ديزل ژنراتور چیست؟

(جهت تعمیرات و عقد قرارداد سرویس و نگهداری دیزل ژنراتوربا شرکت آسان ژنراتور تماس بگیرید.)  منظور از سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور ، بازدید ماهانه دیزل ژنراتور میباشد که توسط افراد متخصص انجام میشود. سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور به منظور آماده به کار نگهداشتن دیزل ژنراتور و جلو گیری از خرابی اساسی دیزل ژنراتور باید انجام گردد وگرنه ممکن است پس از مدتی کوتاه دیزل ژنراتور شما از کار بیافتد. در زیر انجام سرویس و نگهداری آموزش داده شده و جداول سرویس و نگهداری جهت استفاده عموم قرار داده شده است.

عمل سرویس ، تعمیر و نگهداری ژنراتور را سرسری نگیرید چراکه در امور سرویس و نگهداری ، بسیار دیده ایم که مشکلی در دیزل ژنراتور بوجود آمده که از نظر افراد مهم نبوده ولی ما میدانستیم که اگر دیزل ژنراتور فقط چند ساعت با آن خرابی کار میکرد امکان داشت موتور آن بسوزد. لذا بخاطر صرف هزینه ای اندک سرنوشت ژنراتور خود را به خطر نیاندازید. ما آماده ایم تا به اپراتور دیزل ژنراتور شما آموزش سرویس و نگهداری بدهیم تا این کار را خودتان بر عهده بگیرید.

هزینه تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور 98 99

در سال 98 هزینه سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور حداقل 400 هزار تومان به بالا می باشد. دستورالعمل نگهداری دیزل ژنراتور در زیر آمده است.

تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

مراحل تعمیر و نگهداری یک دیزل ژنراتور: راهنمایی های پیشگیرانه تعمیر و نگهداری برای دیزل ژنراتور ، مولد برق بدون وقفه ای را فراهم می کند که بی ضرر و سازگار برای تمام نیازهای مورد نظر است. در طول زمانی که از دیزل ژنراتور استفاده میکنیم ، سیستم اگزوز، سیستم سوخت، سیستم برق باطریDC و موتور ، نیاز به نظارت دقیق ، جهت هر گونه نشتی که می تواند باعث وقوع خطر شود دارد. همانند هر موتور احتراق داخلی، تعمیر و نگهداری مناسب ضروری است.

طبق گفته گرجستان اسکات یکی از تولید کنندگان ژنراتور و تجهیزات قدرت در انگلستان، از راه حل های داشتن توان خروجی ثابت  سرویس های استاندارد و زمان تعویض روغن در 500 ساعت توصیه می شود. اما برخی از آن ها ممکن است نیاز به زمان کوتاه تری داشته باشند که در ایران تا 200 ساعت کاهش می یابد. جهت آشنایی با دیزل ژنراتور به بخش مقالات مراجعه کنید.

سرویس کار دیزل ژنراتور

اگر نیاز به سرویس کار ژنراتور جهت انجام تعمیر و نگهداری ماهانه یا سالانه می باشید با ما تماس حاصل فرمایید.

سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور - تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

برنامه و نمونه قرارداد شرکت سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور های اضطراری

  1. سرويس و نگهدارى سیستم روغنکاری دیزل ژنراتور:

جهت انجام تعمیر و نگهداری همواره از دستوالعمل نگهداری و آیین نامه ایمنی دیزل ژنراتور پیروی کنید. روغن موتور باید در حالی که موتور را در فواصل منظم خاموش می کنیم، چک کرده و در صورت پایین بودن سطح آن ، روغنی با همان کیفیت و نام تجاری ، اضافه کنیم تا سطح روغن تا حد امکان نزدیک به علامت full روی گیج روغن بیاید. اگر سطح روغن کمتر از حد مناسب باشد دمای آن بالا رفته و موتور جوش می آورد. (اینها نکاتی است که فقط افراد متخصص با تجربه و دانش بالا میدانند.)

روغن و فیلتر نیز باید در فواصل زمانی معین شده تعویض شوند. برای جلوگیری از تخلیه روغن در طبیعت و جایگزینی فیلتر روغن به دستورالعمل تولید کننده مراجعه کنید و برای دفع آسیب های محیطی و یا مسئولیت، باید آنها را به درستی انجام دهید. تعویض روغنی ها روغن های خراب شما را خریدارند.علاوه بر این، به گفته خانم آرلین از ژنراتور Maverick در آفریقای جنوبی، همیشه اطمینان حاصل کنید که واحدهای شما سرویس می شوند. به خصوص 24 ساعت قبل از استفاده از ژنراتورهای خود. "

با این وجود، با توجه به صحبتهای رایان میسون از لیستر پتر ، سازنده موتورهای احتراق داخلی از انگلستان، بسیار مفید است که شما دارای گسکت کیت های تعمیر و نگهداری(فیلترها ، تسمه ها ، واشرها و...) برای فواصل زمانی مختلف باشید.

چک لیست و کتاب سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

چکاپ سيستم روغن كارى (تعويض روغن) دیزل ژنراتور:

  • پس از 150 الى 200 ساعت اوليه كاركرد ديزل ژنراتور ، روغن موتور و فيلتر روغن موتور را همزمان با هم عوض كنيد.
  •  در صورتى كه ديزل ژنراتور براى مصارف اضطرارى استفاده مى گردد، فاصله زمانى تعويض روغن نبايد از 12 ماه بيشتر شود.
  •  هيچ نوع افزودنى به روغن هاى توليدى ولوو 3 vds اضافه نكنيد، اين امر نه تنها كمكى به بهبود عملكرد و نگهدارى موتورهاى ولوو پنتا نمى نمايد، بلكه احتمال صدمه زدن به آن و همچنین سایر دیزل ژنراتورها نيز وجود دارد.
  •  تنها از روغن و روانكارهاى توصيه شده توسط شركت سازنده و شركت آسان ژنراتور دانیال استفاده نماييد.

تذکر: هر زمان كه روغن موتور عوض مى شود، فيلتر روغن موتور را نيز عوض كنيد.

  1. دستورالعمل سرويس و نگهدارى سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور

• سطح خنک کننده را در زمان های خاموش شدن در فاصله زمانی مشخص، بررسی کنید. بعد از اینکه موتور خنک شد، درب رادیاتور را بردارید و در صورت لزوم آب رادیاتور را اضافه کنید تا سطح آن به حدود 1/5 سانتیمتر پایین تر از بالای رادیاتور برسد. موتورهای دیزلی سنگین نیاز به یک مخلوط آب سرد، ضد یخ و مواد افزودنی خنک کننده دارند.

• موانع بیرونی رادیاتور را بررسی کنید و با استفاده از یک برس نرم یا پارچه ای با احتياط تمام رنگ ها یا مواد خارجی را از بین ببرید تا از صدمه به پره های رادیاتور جلوگیری شود. اگر در دسترس باشد، برای تمیز کردن رادیاتور، از هوای فشرده کم فشار یا جریان آب در جهت مخالف جریان هوای طبیعی استفاده کنید.

• هنگام تعويض مايع خنك كننده موتور ديزل ژنراتور ، از همان نوع كه قبلاً توسط سازنده موتور پر شده است استفاده كنيد. تركيب انواع مختلف مايع خنك كننده باعث صدمه زدن به موتور مى شود.
 • تركيب 40 % ضد يخ و 60 % آب خالص، موتور را تا 25 درجه سانتيگراد از خطر يخ زدگى محافظت مى نمايد. تركيب بيش از 50 % ضد يخ با آب، موجب كاهش تأثير خنك سازى و بالا رفتن دماى موتور ديزل ژنراتور  مى گردد.
• ضد يخ و آب خالص را قبلاً در ظرف پلاستيكى جداگانه اى كاملاٌ با يكديگر مخلوط و سپس رادياتور ديزل ژنراتور  را با آن پر كنيد.
• هنگام پر كردن رادياتور ديزل ژنراتور ، آن را به آرامى پر كنيد تا فرصت خارج شدن هوا از سيستم به آن داده شود.

تذکر: ضد يخ علاوه بر ايجاد مقاومت در مقابل يخ زدگى، خوردندگى و تشكيل رسوب در سيستم خنك كننده، عامل بسيار مهمى در بالا بردن نقطه جوش مايع خنك كننده نيز مى باشد. بدين جهت هرگز در فصول گرم سال، مخلوط ضد يخ را از سيستم خنك كننده موتور ديزل ژنراتور تخليه ننماييد.

sv,ds , k'inhvd ndcg Ckvhj,v - فرم چک لیست نگهداری دیزل ژنراتور - تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور pdf - چک لیست تحویل دیزل ژنراتور - سرویس کار دیزل ژنراتور - هزینه نگهداری دیزل ژنراتور - دستورالعمل ایمنی دیزل ژنراتور - بازرسی دیزل ژنراتور - نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور  - آموزش سرویس تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور pdf - چک لیست تحویل دیزل ژنراتور - شرایط نگهداری دیزل ژنراتور - آیین نامه ایمنی دیزل ژنراتور - بازرسی دیزل ژنراتور - فرم چک لیست نگهداری دیزل ژنراتور - دستورالعمل ایمنی دیزل ژنراتور - تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور pdf - چک لیست ایمنی دیزل ژنراتور - چک لیست تحویل دیزل ژنراتور - چک لیست بازدید دیزل ژنراتور -

تميز كردن سيستم خنك كننده دیزل ژنراتور

1 . سيستم خنك كننده ديزل ژنراتور را كاملاً خالى كنيد.
2 . با قرار دادن شيلنگ آب پاكيزه در محل پر كردن مايع خنك كننده، آن را كاملاً پاكسازى نماييد تا اثرى از رسوبات و آلودگى همراه آب از شير تخليه مشاهده نشود.
3 . سيستم خنك كننده (رادياتور) را با مخلوطى از 15 الى 20 درصد ضد يخ و آب خالص پر كنيد (مخلوط را قبلاً در ظرف پلاستيكى جداگانه اى كاملاً با يكديگر تركيب نمائيد) و بمدت 1 الى 2 روز ديزل ژنراتور را با آن بكار بيندازيد.
4 . پس از اين دوره، با باز كردن در پوش محل پر كردن و شير تخليه، سيستم را بسرعت تخليه و مجدداً آن را با آب گرم پاكيزه شستشو دهيد تا آب كاملاً تميز از شير تخليه خارج شود.
5 . شير تخليه را ببنديد و سيستم را با تركيب مناسب ضد يخ و آب خالص (قبلاً در ظرف پلاستيكى جداگانه اى كاملاٌ مخلوط شده باشد) كه مطابق شرايط مكانى باشد، پر كنيد.

تذکر:در مكان هايى كه در آب مورد استفاده، ميزان املاح و رسوبات بالا مى باشد، از اين آب براى رادياتور استفاده نكنيد، زيرا اين املاح و رسوبات موجب مسدود شدن لوله هاى آب رفت و برگشت و پمپ آب شده و باعث گرم شدن موتور مى گردد.

  1. سرويس و نگهدارى سیستم سوخت دیزل ژنراتور

دیزل در طی یک سال در معرض آلودگی و خوردگی قرار دارد و به همین دلیل است توصیه می شود که ژنراتور معمولی به طور منظم از سوخت های ذخیره شده ، قبل از اینکه فاسد شوند ، استفاده کند. فیلترهای سوخت و فیلترهای آبگیر گازوئیل باید در فواصل مشخص شده به دلیل بخار آب که در مخزن سوخت جمع می شود تخلیه شوند و دیزل ژنراتور هواگیری شود. تست های منظم سوخت ممکن است در صورت استفاده نکردن از سوخت ، در سه تا شش ماه انجام گیرد و در صورت نیاز جایگزین شود.

تعمیرات پیشگیرانه باید یک برنامه منظم عمومی داشته باشد که شامل بررسی سطح خنک کننده، سطح روغن، سیستم سوخت و سیستم شروع به کار شود.  لوله کشی و شیلنگ های آب و هوا باید به طور منظم برای نشت، سوراخ، ترک، خاک و آوار، که ممکن است پره های رادیاتور یا اتصالات شل را مسدود کند، بازبینی شود. براساس گزارش بازاریابی Visa SpA مبتنی بر ایتالیا یکی از تامین کنندگان پیشرو در جهان، اختصاصی برای طراحی، تولید، فروش و اجاره مجموعه های تولید است.

برخی از موتورهای مورد استفاده در ایستگاه های تولید کننده برنامه های کاربردی مجموعه ای از مسائل مربوط به سوخت دیزل را دارند. "در حالی که موتور خواص مکانیکی خود را حفظ می کند، می تواند مشکلات مربوط به کیفیت سوخت دیزل را افزایش دهد. ترکیب شیمیایی سوخت دیزل در سال های اخیر تغییر کرده است. یک درصد معینی از بیودیزل در دماهای پایین یا بالا، ناخالصیها را آزاد می کند، در حالی که درصد مشخصی از بیودیزل در دمای گرم با آب مخلوط شده می تواند مهار تولید باکتریایی باشد.

علاوه بر این، کاهش سولفورم باعث کاهش روانکاری می شود که در نهایت پمپ های سوخت تزریق را مسدود می کند. " علاوه بر این، با خرید ژنراتور، مهم است بدانید که طیف گسترده ای از لوازم جانبی اختیاری در دسترس است که اجازه می دهد فاصله زمانی تعمیر و نگهداری را افزایش دهد و از کیفیت آن طول عمر ژنراتور را زیاد کند. به عنوان مثال، در محدوده تلفن همراه، Visa SpA فیلترهای جداساز سوخت را ارائه می دهد، به مشتریان اطمینان لازم برای اطمینان لازم را در صورت خرابی موتور ارائه نمی دهد و یا نقاط بازرسی مخزن سوخت. "

خانم Clarizza Cortez از Adpower یکی از پیشگامان ارائه دهنده ژنراتورهای دیزلی و گاز در خاورمیانه و شمال آفریقا ، خاطرنشان می کند که از آنجایی که کیفیت سوخت در اکثر کشورها بد است، فیلترهای آبگیر گازوئیل و سیستم فیلتراسیون اضافی را برای محافظت از سیستم تزریق سوخت حساس به مشتریان توصیه میکند.

سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور - تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

سرویس دیزل ژنراتور ولوو کامینز اصفهان

4. آزمایش باتری دیزل ژنراتور

باتری های با ولتاژ پایین یا کم مصرف، یک علت شایع خرابی سیستم برق آماده به کار هستند. باتری را باید به طور کامل شارژ نگه دارید و به خوبی نگهداری شود تا از تست و بازرسی منظم برای دانستن وضعیت فعلی باتری  و هرگونه استارت زدن به ژنراتور جلوگیری شود. آنها نیز باید تمیز شوند؛  مقادیر ویژه و میزان الکترولیت باتری اغلب بررسی می شود.

  • تست باتری : صرفا بررسی ولتاژ خروجی باتری ها نشان دهنده توانایی آنها در ارائه توان مصرفی مناسب نیست. سن باتری، مقاومت داخلی آنها را نسبت به جریان جاری افزایش می دهد و تنها اندازه گیری دقیق ولتاژ پایانه باید تحت بار انجام شود. در برخی از ژنراتورهایی که برد کنترلی دارند، این آزمون ، هر زمان که ژنراتور استارت می شود، به طور خودکار انجام می شود. 

در سایر مجموعه های ژنراتور، از یک تستر بار باتری استفاده کنید تا وضعیت هر باتری مشخص شود.

  •  تمیز کردن باتری: هر وقت که خاک بیش از حد جمع شود، با پارچه های مرطوب، باطری ها را پاک کنید. اگر خوردگی در اطراف پایانه ها وجود داشته باشد، کابل های باتری را بیرون بیاورید و پایانه ها را با یک محلول از سودا و آب جوش (1/4 کیلوگرم نوشابه گازدار به 1 کیلو آب جوش) شستشو دهید. 

مراقب باشید که محلول  به سلول های باتری راه پیدا نکند و باتری را با آب پاک کنید. پس از جایگذاری اتصالات، پایانه ها را با استفاده از پوششهای شفاف بپوشانید.

• بررسی وزن مخصوص: در باتری های سرب اسید باز با استفاده از یک هیدرومتر باتری ، وزن مخصوص الکترولیت در هر سلول باتری را بررسی کنید. یک باتری کاملا شارژ دارای وزن 1.260 است. اگر خواندن وزن مخصوص زیر 1.215 باشد باتری را شارژ کنید .

• بررسی سطح الکترولیت: در باتری های سرب اسید با باز کردن سلول، سطح الکترولیت حداقل در هر 200 ساعت کاری را بررسی کنید.اگر کم باشد، سلولهای باتری را با آب مقطر پر کنید.

  1. راه اندازی موتور دیزلی یا گازسوز

راه اندازی منظم دیزل ژنراتور، قطعات موتور را روغنکاری می کند و اکسیداسیون تماس های الکتریکی ، قبل از اینکه آنها را خراب کند را خنثی می کندراه اندازی موتور حداقل یک بار در ماه حداقل 30 دقیقه اجرا شود. زیر بار بردن حداقل یک سوم توان نامی ژنراتور باشد. مهمتر از همه،طبق گفته Peter Whitfield از YorPower یکی از پیشگامان مستقل تولید کننده دیزل ژنراتور در بریتانیا ، توصیه می شود بازرسی ها را به طور مرتب انجام دهید، زیرا تعمیرات پیشگیرانه بهتر از تعمیرات اساسی است.

با این وجود اهمیت آن برای پیروی از مراحل سرویس و فواصل زمانی تعیین شده است.

  1.  دیزل ژنراتور خود را تمیز نگه دارید

 زمانی که موتور خوب و تمیز است از نشتی روغن و مسائل دیگر مراقبت کنیدبازرسی می تواند تضمین کند که شیلنگ و بستها در شرایط خوبی قرار دارند. موتور و تجهیزات و اگزوز را از لانه زنبور و پرندگان محافظت کنید.  هر ژنراتوری که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد به سرویس بیشتری احتیاج داردبا این وجود، یک مجموعه ژنراتور که به ندرت استفاده می شود ممکن است به مراقبت های زیادی نیاز نداشته باشد.

  1.  بازرسی سیستم اگزاست ژنراتور

در صورتی که نشتی در امتداد خط اگزوز وجود دارد که معمولا در نقاط اتصال، جوش و واشر رخ می دهد؛ آنها باید فورا توسط یک تکنسین واجد شرایط تعمیر شوند.

  1. تعمیر و نگهداری سيستم سوخت دیزل ژنراتور

• منبع سوخت ديزل ژنراتور  را هر 12 ماه، تخليه و آب و رسوبات آن را خالى كنيد.
• در صورتى كه منبع سوخت ديزل ژنراتور  در هواى آزاد قرار دارد، در زمستان براى جلوگيرى از پارافينى شدن سوخت و مشكلات ناشى از آن، به مقدار لازم به آن ضد يخ سوخت اضافه كنيد.
• فيلتر سوخت ديزل ژنراتور  را در فواصل زمانى تعيين شده (طبق دستورالعمل دفترچه سرويس و نگهدارى ديزل ژنراتور ) عوض كنيد.

تذکر: بررسى / بازديد كلى ديزل ژنراتور را قبل از روشن كردن، به صورت عادت براىخود در آوريد، تا در صورت مشاهده هر گونه نقص، آن را برطرف و از ايجاد اشكالات احتمالى نيز جلوگيرى نماييد.

تذکر: جنس منبع سوخت گازوئيل و لوله كشى آن از جنس گالوانيزه نباشد و قسمت داخلى منبع گازوئيل نبايد رنگ كارى شود.

  1. سرویس و نگهداری توربوشارژر دیزل ژنراتور

• روغنكارى و خنك كارى توربو شارژر در شرايط زير تضمين مى گردد:
- توليد كنندگان موتورهاى ديزلى كه مجهز به توربوشارژر مى باشند، با توجه به دور بسيار بالاى توربو شارژر، براى حفظ عملكرد طولانى و بازدهى مناسب آن ،قبل از خاموش كردن موتور پيشنهاد مى كنند که اجازه دهيد موتور چند دقيقه اى (حداكثر 10 دقيقه) بدون بار كار كند و سپس دستگاه را خاموش كنيد. اين عمل براى ديزل ژنراتور هايى كه روزانه چند ساعت كار مى كنند، مى بايد رعايت شود.
- روغن موتور و فيلترهاى روغن موتور در فواصل زمانى تعيين شده عوض شوند.
- فيلتر هوا به طور منظم سرويس و تعويض گردد.
- در صورتى كه توربوشارژر صداى غير عادى مى دهد، بايد بلافاصله توسط نمايندگى مجاز تعمير يا تعويض گردد.
- در ديزل ژنراتور هايى كه با تابلوى اضطرارى كار مى كنند، عمليات كنترل زمان خاموش شدن موتور جهت خنك كارى و روغنكارى توربوشارژر در سيستم تنظيمات روشن / خاموش شدن دستگاه لحاظ شده است.

تذکر: لطفاً به راهنمايى هاى ايمنى و نكات مربوط به محيط زيست كه در كتابچه راهنماى اپراتور و تعمير و نگهدارى ديزل ژنراتور بيان گرديده، توجه داشته باشيد.

sv,ds , k'inhvd ndcg Ckvhj,v - فرم چک لیست نگهداری دیزل ژنراتور - تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور pdf - چک لیست تحویل دیزل ژنراتور - سرویس کار دیزل ژنراتور - هزینه نگهداری دیزل ژنراتور - دستورالعمل ایمنی دیزل ژنراتور - بازرسی دیزل ژنراتور - نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور  - آموزش سرویس تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور pdf - چک لیست تحویل دیزل ژنراتور - شرایط نگهداری دیزل ژنراتور - آیین نامه ایمنی دیزل ژنراتور - بازرسی دیزل ژنراتور - فرم چک لیست نگهداری دیزل ژنراتور - دستورالعمل ایمنی دیزل ژنراتور - تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور pdf - چک لیست ایمنی دیزل ژنراتور - چک لیست تحویل دیزل ژنراتور - چک لیست بازدید دیزل ژنراتور -

  1. نگهداری موتور دیزل ژنراتور

• روغن و فيلتر روغن موتور را هر 200 ساعت عوض كنيد.
• هرگز بدون فيلتر هوا، موتور را روشن نكنيد و از فيلترهاى صدمه ديده استفاده ننماييد.
• در محيط هاى پر گرد و خاك، فيلتر هوای  ديزل ژنراتور را به دفعات بيشترى عوض كنيد. از استفاده از هواى پرفشار جهت تميز كردن فيلتر هوا جداً خوددراى نماييد، زيرا اين كار باعث بسته شدن و يا باز شدن بيش از اندازه منافذ گرديده و به موتور آسيب مى زند.
• در فصل سرما براى گرم كردن موتور ديزل ژنراتور ، هرگز از مشعل و نظاير آن استفاده نكنيد.

• هرگز تغييرى در سيستم اگزوز(Exhaust) و مکش(Intake) موتور ايجاد ننماييد.
• در 100 الى 200 ساعت اوليه كاركرد  ديزل ژنراتور ، كاهش ميزان روغن امرى عادى است. بطور منظم ميزان روغن آن را بررسى و در صورت نياز به آن روغن اضافه كنيد.

تذکر: بازبينى/ تنظيم سوپاپ موتور، انژكتورها و توربوشارژر و يا كليه سرويس و تعميرات ديگر ديزل ژنراتور بايد توسط نمايندگى مجاز انجام گردد. تعمير و دستكارى توسط افراد غيرمتخصص، باعث صدمه و آسيب ديدگى  ديزل ژنراتور گرديده و  ديزل ژنراتور از گارانتى خارج مى گردد. به همين منظور سرويس هاى سيار شركت آسان ژنراتور دانیال با متخصصان كارآزموده و داراى صلاحيت ، آماده ارائه خدمات سرويس و پشتيبانى شما مى باشند.

• قبل از خاموش كردن  ديزل ژنراتور ، اجازه دهيد  ديزل ژنراتور به مدت چند دقيقه بدون بار كار كند. اين امر باعث يكنواختى دما در موتور، جلوگيرى از جوش آمدن پس از توقف، خنك شدن توربوشارژر و در نتيجه افزايش عمر مفيد و بدون عيب موتور خواهد شد.
• كاركرد  ديزل ژنراتور با بار كم، دماى احتراق را پايين مى آورد و در نتيجه احتراق ناقص سوخت شكل مى گيرد. سوخت محترق نشده وارد سيستم روغنكارى شده و باعث رقيق شدن روغن مى گردد كه تأثير عملكرد روغنكارى را كاهش داده و بعلاوه با خارج شدن روغن از اطراف سرسيلندر و سيستم اگزوز، ايجاد دود مى نمايد.

اين امر در كاركرد  ديزل ژنراتورهايى كه براى مدت طولانى روشن و بدون بار كار مى كنند نيز صادق مى باشد، لذا كاركرد  ديزل ژنراتور با بار كم را به حداقل برسانيد.
• در مورد  ديزل ژنراتورهاى اضطرارى (emergency)  ديزل ژنراتور را دو هفته يك بار آزمايشى و بدون بار  بصورت منظم و به مدت 5 دقيقه روشن كنيد تا روغنكارى قطعات و تجهيزات داخلى آن تجديد شده و از آمادگى موتور جهت روشن شدن در مواقع مورد نياز اطمينان حاصل نماييد.
• در ديزل ژنراتورهايى كه كمتر به حالت بار كامل و دور (rpm)  حداكثر قرار مى گيرند، براى از بين بردن كربن داخل موتور و سيستم اگزوز، هر 6 ماه يك بار بايد به مدت 2 ساعت با بار كامل يا حداقل % 80 كار كنند. (در  ديزل ژنراتور ، دور حداكثر از rpm1500 تجاوز نكند).
• تحت هيچ شرايطى نبايد موتور را بدون ترموستات بكار انداخت. ترموستات باعث حفظ دماى سيستم خنك كننده در گستره مناسبى مى شود.

هيچگاه ترموستات را از روى موتور باز نكنيد، چرا كه:
- زمان گرم شدن موتور به طول مى انجامد و با بار كم، سبك و متوسط و در دماى معمول محيط به دماى كارى عادى نمى رسد.
- دماى روغن موتور به حد نرمال نمى رسد، كه موجب افزايش مصرف سوخت مى گردد. آلاينده هاى اگزوز افزايش يافته و توان موتور را كاهش مى دهد. علاوه بر آن موجب فرسايش و كاهش عمر مفيد موتور مى گردد.
- از آنجائى كه تمامى مايع خنك كننده از رادياتور عبور نمى كند، ظرفيت خنك سازى سيستم كاهش مى يابد.

• در دوره آب بندى موتور ( 10 ساعت اوليه)، با  ديزل ژنراتور مدارا كنيد، زمان هاى كوتاهى آن را زير بار كامل قرار دهيد.

تذکر: كار كردن موتور ديزل ژنراتور بدون ترموستات موجب لغو ضمانت گارانتى مى شود.

تذکر: كارهاى سرويس و نگهدارى  ديزل ژنراتور را مطابق فواصل زمانى تعيين شده در برنامه سرويس  ديزل ژنراتور انجام دهيد.

  1. سرویس سيستم الكتريكى دیزل ژنراتور

• براى استفاده از باترى كمكى، ابتدا قطب + (مثبت) باترى كمكى را به قطب + (مثبت) موتور  ديزل ژنراتور وصل كنيد، سپس كابل اتصال را از قطب – (منفى) باترى كمكى به نقطه اى دور از باترى موتور وصل كنيد. جدا كردن كابل ها را بر عكس ترتيب اتصال آنان انجام دهيد.
• در  ديزل ژنراتورهاى ولوو پنتا، هرگز از كمك كننده هاى استارت (اسپرى، اتر، ...) استفاده ننماييد، خطر انفجار در سيستم ورودى هوا (Intake) وجود دارد. در خصوص سایر  ديزل ژنراتورها نیز سعی شود بسیار کم و کوتاه مدت استفاده شود.
• هرگز اجازه ريزش سوخت گازوئيل روى ژنراتور را ندهيد، زيرا موجب خسارت زدن به آن مى شود.
• چنانچه براى نصب  ديزل ژنراتور نياز به جوشكارى ديده شود، هرگز اتصال بدنه از  ديزل ژنراتور و اجزاى آن نگيريد و حتى الامكان سرباترى و EDC connector یا (ems , ecu) را باز كنيد. بعد از اتمام كار آنها را دوباره نصب كنيد.
• هرگز گيره اتصال را به موتور ديزل ژنراتور وصل نكنيد، زيرا موجب عبور جريان از ياتاقان ها شده و باعث صدمه زدن به آلترناتور (دينام) و سوختن ولتاژ رگلاتور ژنراتور و ecu مى شود. 

عیب یابی دیزل ژنراتور+pdf  موتور دیزل ژنراتور ولوو volvo  آموزش تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور  هواگیری دیزل ژنراتور کتاب اموزش تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور  دوره آموزش سرویس دیزل ژنراتور  تعمیر نگهداری دیزل ژنراتور  سرویس دیزل ژنراتور تهران  دیزل ژنراتور کامینز ولوو pdf  آموزش تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور  آموزش نگهداری و تعمیرات موتور دیزل  ژنراتور چک لیست سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور  دستورالعمل نگهداری دیزل ژنراتور چک لیست نگهداری دیزل ژنراتور هزینه نگهداری دیزل ژنراتور چک لیست ایمنی ژنراتور  دستورالعمل ایمنی دیزل ژنراتور   سرویس نگهداری دیزل ژنراتور

دستورالعمل،هزینه،شرایط،قرارداد و چک لیست نگهداری دیزل ژنراتور

• دقت لازم را به هنگام وصل كابل هاى باترى ديزل ژنراتور بكار ببريد و از اتصال اشتباه آن جداً بپرهيزيد.
• باترى دشارژ (تخليه) شده را با باترى كاملاً شارژ به صورت سرى وصل نكنيد، تبادل سريع جريان مى تواند باعث تركيدن باترى ها شود.
• هنگام نصب باترى ديزل ژنراتور ، كابل اتصال بدنه (شاسى) را در آخر وصل كنيد.
• بررسى كنيد كه ولتاژ باترى كمكى مشابه با باترى هاى ديزل ژنراتور باشد.
• هرگز فيوزى را با ميزان آمپر بالاتر از آنچه كه روى برچسب ديزل ژنراتور تعيين شده نصب نكنيد، خطر آتش سوزى يا خسارت به موتور و سيستم الكتريكى ديزل ژنراتور وجود دارد.
• قبل از شروع بكار سرويس و نگهدارى روى سيستم الكتريكى ديزل ژنراتور ، موتور ديزل ژنراتور را خاموش و كليد اصلى جريان برق را قطع كنيد.
• قطب هاى باترى ديزل ژنراتور را همواره تميز نگهداريد. آلودگى و اكسيد شدن باترى ديزل ژنراتور و قطب هاى آن موجب برقرارى جريان ناخواسته (سرگردان)، افت ولتاژ و دشارژ شدن آن، به خصوص در هواى مرطوب مى گردد. با استفاده از برس، آلودگى ها و اكسيداسيون را از ترمينال و قطب هاى باترى ديزل ژنراتور پاك كنيد.
تذکر: هنگام شستشوى ديزل ژنراتور با آب فشار قوى، هرگز نازل آب را روى سيستم هاى الكتريكى و الكترونيكى ديزل ژنراتور نگيريد.

جهت تسريع و انجام به موقع نصب و راه اندازى، سرويس و تعميرات مورد نياز ديزل ژنراتور، اطلاعات زير را به بخش خدمات پس از فروش شركت آسان ژنراتور دانیال به شماره 031-34503847 فاكس نماييد یا برای ما تلگرام کنید:
• نوع و مدل موتور و ژنراتور
• شماره سريال موتور
• ساعت كار ديزل ژنراتور
• آدرس محل استقرار ديزل ژنراتور و شماره تماس مسوول پيگيرى درخواست
• نوع خدمات درخواستى

فرم چک لیست تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

1-بازرسی کامل و انجام تست های مختلف دیزل ژنراتور بصورت ماهانه و تهیه چک لیست ثبت پارامترهای دیزل ژنراتور از قبیل فشار روغن ، دمای آب رادیاتور  ، ولتاژ خروجی و... 2-تعویض به موقع آب و روغن و فیلترهای دیزل ژنراتور3-تشخیص عیوب دیزل ژنراتور قبل از بوجود آمدن عیبی بزرگ در دیزل ژنراتور توسط کادری مجرب

4-چکاپ تابلو برق و اتصالات برقی دیزل ژنراتور و در صورت نیاز آچار کشی اتصالات و جلوگیری از اتصالی برقی 5-انجام آچار کشی مداوم موتور و جلوگیری نشت کردن روغن و گازوئیل و هوا کشیدن سوخت موتور 6-چکاپ محیط و کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور و اطمینان از کثیف نبودن پره های رادیاتور

7-تست عملکرد باتری های دیزل ژنراتور و اطمینان از شارژ بودن آنها و تعویض بموقع آنها 8-تخلیه سالانه باک دیزل ژنراتور و خالی نمودن آب ته آن 9-تعویض شلنگها و لوله و جنتهای دیزل ژنراتور در صورت نیاز 10-پر نمودن باک دیزل ژنراتور 11-چکاپ سیستم گرمکن دیزل ژنراتور 11-چکاپ وضعیت اگزوز و میزان دود و آلایندگی دیزل ژنراتور 

12-تست عملکرد دمپر و تهویه هوای داخل اتاق دیزل ژنراتور 13-چکاپ رله ها و کنتاکتورهای تابلو برق دیزل ژنراتور14-چکاپ ظرفیت خازنی مسیر و جلوگیری ازآسیب زدن آن به ژنراتور دیزل ژنراتور 15-چکاپ عملکرد توربو شارژ دیزل ژنراتور و سایر تست های مورد نیاز و اختصاصی هر دستگاه

جهت دیدن فرم چک لیست سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور بر روی تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور بخش دوم کلیک کنید.

با تشکر از مطالعه شما ، شرکت آسان ژنراتور دانیال فعال در زمینه :

  • خرید ، فروش ، تعمیرات ، آموزش و فروش قطعات دیزل ژنراتور
  • برق صنعتی - اتوماسیون - تابلو برق

به روز رسانی 99/5/10

sv,ds , k'inhvd ndcg Ckvhj,v


لطفا جهت دریافت کاتالوگ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.