مزایا و تفاوت بین طبقه بندی برق ولتاژ بالا ، متوسط ​​و پایین و نحوه ارتباط آنها با ژنراتورهای صنعتی-انواع ولتاژ خروجی ژنراتور از 110 ولت تا 13800 ولت.
برق خروجی ژنراتور_انواع ولتاژ خروجی ژنراتور

آسان ژنراتور

برق خروجی ژنراتور_انواع ولتاژ خروجی ژنراتور
برق خروجی ژنراتور_انواع ولتاژ خروجی ژنراتور

برق خروجی ژنراتور_انواع ولتاژ خروجی ژنراتور

مزایا و تفاوت بین طبقه بندی برق ولتاژ بالا ، متوسط ​​و پایین و نحوه ارتباط آنها با ژنراتورهای صنعتی-انواع ولتاژ خروجی ژنراتور از 110 ولت تا 13800 ولت.

ولتاژ خروجی ژنراتور به چند دسته طبقه بندی می شود

اتاق تجهیزات سوئیچینگ و توزیع برق ژنراتورولتاژ بالا ، متوسط ​​و پایین اصطلاحاتی است که بیشتر در هنگام طبقه بندی ولتاژ می شنویم. از دیدگاه بین المللی ، این طبقه بندی ها و محدوده ها بسته به مکانی که زندگی می کنید تغییر می کنند. در ایالات متحده ، قانون ملی برق (NEC) و انجمن تولید کننده برق ملی (NEMA) دستورالعمل ها و استانداردهایی دارند که کلیه طبقه بندی های ولتاژ را ارائه می دهد.

موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) نظارت بر ایجاد و استفاده از هزاران دستورالعمل و استانداردهای مورد استفاده مشاغل را بعهده دارد. هر صنعت از مقررات مربوطه پیروی می کند. پورتال مهندسی برق (EEP) تفکیک استانداردهای ANSI C84.1-1989 را توضیح می دهد. این سند ، ولتاژ ها را به پنج طبقه بندی تقسیم می کند. این طبقه بندی ها را می توان در دسته های زیر بیان کرد:

  • ولتاژ بالا (HV) ، فوق العاده بالا (EHV) و ولتاژ فوق العاده بالا (UHV) بین 115،000 تا 1100،000 Vac
  • ولتاژ متوسط ​​(MV) بین 2400 تا 69،000 Vac
  • ولتاژ کم (LV) بین 240 تا 600 Vac

Generac یک مقاله سفید با عنوان متوسط ​​تولید ولتاژ در نیروگاه برق خلاصه کرد. مقاله سفید NEC را با استانداردهای ANSI مقایسه می کند. استانداردهای ولتاژ NEC :

  • برق توزیع فشار قوی- 1000 تا 4160 ولت
  • توزیع برق فشار متوسط ​​- 50 تا 1000 ولت
  • توزیع برق فشار پایین- 0 تا 49 ولت

. Generac اظهار داشت كه ژنراتورهای كمتر و مساوی 600 ولت دارای ولتاژ متوسط ​​هستند و ژنراتورهای بزرگتر از 600 ولت ولتاژ بالا در نظر گرفته می شوند. ژنراتورهای تولید 4160 ولت در موتورهای بزرگی که ولتاژ بالایی دارند و در بسیاری از صنایع متداول هستند. ولتاژهای ژنراتور معمولاً دارای 4160 VAC 480 VAC و 12،470 VAC و 13800 VAC هستند. ولتاژهای بالاتر یا پایین تر از مقدار تولیدی ژنراتور با ترانسفورماتورها بالا و پایین می آید.

ولتاژ فشار متوسط ژنراتور صنعتی

توجه داشته باشید: محتوای این مقاله فقط برای ارائه اطلاعات است. همیشه هنگام طراحی و کار روی تجهیزات برقی ، با یک متخصص معتبر مشورت کنید. هرگز روی مدارهای فشار قوی کار نکنید.
ولتاژهای زیاد HV، خیلی زیاد EHV و فوق العاده بالا UHV:
ولتاژهای زیاد و فوق العاده زیاد جهت انتقال برق از نیروگاه است. دلیل انتقال برق در سطح ولتاژ بالا و فوق العاده بالا افزایش بهره وری است. جریان پایین تر همراه با انتقال ولتاژ بالا ، امکان استفاده از کابل های با وزن سبک تر را فراهم می کند. این باعث کاهش هزینه در دکل های برق و ساخت خط برق شبکه می شود. ولتاژهای بالا از 115،000 تا 230،000 VAC و ولتاژهای فوق العاده زیاد از 345،000 تا 765،000 VAC متغیر است.

ژنراتور کاترپیلار 13800 VAC ولتاژ بالا

ژنراتور کاترپیلار 13800VAC

ایالات متحده تا 500 کیلو ولت را در شبکه فشار قوی انتقال می دهد. ولتاژهای بالا به پنل های سوئیچینگ و توزیع تخصصی احتیاج دارند. اتاق های کنترل از قابلیت های سوئیچینگ زائد بار (Redundant switching capabilities) برخوردار هستند. آنها را می توان از راه دور کنترل کرد. ایستگاه های فرعی ولتاژ پایین مورد نیاز مناطق محلی را تأمین می کنند. ولتاژهای فوق العاده بالا ولتاژهایی هستند که بیش از 765،000 تا 1100،000 VAC هستند.

چین از بالاترین خط انتقال ولتاژ 800 کیلو ولت استفاده می کند. آنها در حال ایجاد خط انتقال با ولتاژ 1100 کیلو ولت با استفاده از کابل هایی هستند که امروزه در خط 1200KVAC قرار دارند. در این مواقع سنکرون پارالل سازی ژنراتور با شبکه برق بسیار حساس تر و پیچیده تر خواهد شد.

مزیت استفاده از موتور فشار متوسط

مجتمع ها و کارخانه های بزرگ صنعتی که به مقدار قابل توجهی برق نیاز دارند ، اغلب از ژنراتور با ولتاژ فشار متوسط ​​استفاده می کنند. تجزیه و تحلیل تغییرات الکتریکی بیانگر این است که ولتاژ به طور معکوس با آمپر متناسب است. این بدان معنی است که با افزایش ولتاژ ، آمپراژ کاهش می یابد. موتورها و تجهیزات برقی که برای کار با ولتاژهای بالاتر طراحی شده اند ، از برق کمتری استفاده می کنند و اقتصادی تر هستند.

بیشتر ایستگاههای فرعی برق بیش از 35،000VAC را از شبکه دریافت نمی کنند. ایستگاه فرعی اصلی می تواند ایستگاه های فرعی یا واحدهای ثانویه را تغذیه کند. ایستگاه فرعی برق پایین دستی، برق دریافتی را توزیع می کند. ایستگاههای فرعی ثانویه می توانند ترانسفورماتورهای کاهنده برای توزیع به کل تأسیسات داشته باشند. ایستگاه های فرعی عموما در مناطقی قرار دارند که می توانند یک یا چند ساختمان را پوشش دهند.

شرکت آلومینیوم آمریکا (ALCOA) نمونه ای از یک صنعت بزرگ است که برق زیادی مصرف می کند. آنها در جنوب ایندیانا واقع شده اند و دارای یک نیروگاه خودگردان هستند. آنها با استفاده از نیروگاه ذغال سنگ مستقر در رودخانه اوهایو ، برق تولید می کنند. آنها شمش های آلومینیومی را به ورق های آلومینیومی نورد شده تبدیل می کنند. شمش ها در کوره های بزرگ ذوب برقی، ذوب می شوند و سپس از طریق یک سری عملیات پردازش می شوند تا ضخامت صحیح را بدست آورند.

ژنراتور ولتاژ پایین و کنترل ولتاژ

ولتاژ پایین در دنیای برق/ الکترونیک دارای معانی متعدد است. یک قانون شایع این است که هر چیزی زیر 600 ولت ولتاژ کم در نظر گرفته شود. کارخانه هایی که از اتوماسیون استفاده می کنند می توانند از چندین سطح ولتاژ استفاده کنند. ولی در الکترونیک معمولا با ولتاژ و جریان در حد میکرو و میلی و نهایتا با چند ولت یا آمپر سر و کار داریم.

توزیع برق ژنراتور

کارخانه هایی که به برق فشار متوسط ​​یا فشار بالا نیاز دارند می توانند یک ایستگاه فرعی اختصاصی داشته باشند. برخی از آنها به ولتاژ کم 240 ، 480 یا 600 VAC نیاز دارند. در این مثال ، برق مستقیماً به سیستم توزیع کارخانه هدایت می شود. برق ژنراتور را جهت تزریق به شبکه یا توزیع می توان با استفاده از ترانس ها به برق فشار متوسط یا فشار پایین تبدیل نمود.

برد کنترل ژنراتور ولتاژ بالا

سیستم یا دستگاهی که از ولتاژ پایین برای کار از تجهیزات ولتاژ بالاتر استفاده می کند ، اصول اولیه سیستم کنترل است. استفاده از کنترل کننده با منطق قابل برنامه ریزی (PLC) در این سیستم ها معمول است. PLC از قسمت ورودی I / O ،ورودی را از سنسورها دریافت می کند. خروجی ها از طریق بخش خروجی I / O در PLC محاسبه و ارسال می شوند. هر دو ورودی و خروجی بسته به طراحی سیستم 24 یا 12 VDC است.

خروجی را می توان با رله DC و کنتاکت های AC به خروجی هدایت کرد. هنگامی که رله سیگنال DC را دریافت می کند ، کنتاکت های آن بسته می شوند. این باعث می شود که تجهیزات یا مؤلفه ها تا زمانی که سیگنال DC توسط I / O برد PLC برداشته نشود ،تغذیه شوند. همه کارخانه ها به برق احتیاج دارند. با قطع برق ، صنعت بدون ژنراتور اضطراری بدون برق خواهد شد.

ما طیف گسترده ای از انواع ژنراتور را ارائه می دهیم که می توانند بیشتر نیازها را برآورده کنند. ژنراتورهای متعلق به ما قبل از فروش بازرسی 31 نقطه ای را پشت سر می گذارند. ما اغلب می توانیم ظرف 24 ساعت پس از خرید ، ژنراتور را ارسال کنیم.

مارا با ذکر پیشنهادات و انتقادات خود یاری فرمایید. با تشکر از مطالعه شما ، شرکت آسان ژنراتور دانیال فعال در زمینه :

  • خرید و فروش دیزل ژنراتور
  • تعمیرات تخصصی انواع مدلهای دیزل ژنراتور
  • برق صنعتی-اتوماسیون برق-تابلو برق
  • برگزاری کلاسهای آموزشی دیزل ژنراتور
  • تامین قطعات برقی ، مکانیکی و لوازم یدکی دیزل ژنراتورها با خدمات پس از فروش 10 ساله

به روز رسانی 99/2/28

FVR OV,[D cKVHJ,V


لطفا جهت دریافت کاتالوگ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

برچسب ها مقاله برق