انواع سوخت ژنراتور و جوانب مثبت و منفی آنها-ژنراتورها از چندین نوع سوخت مختلف استفاده می کنند که شامل بنزین ، دیزل ، پروپان،گاز طبیعی و... است.
سوخت دیزل ژنراتور چیست_سوخت موتور ژنراتور برق چیست

آسان ژنراتور

سوخت دیزل ژنراتور چیست_سوخت موتور ژنراتور برق چیست
سوخت دیزل ژنراتور چیست_سوخت موتور ژنراتور برق چیست

سوخت دیزل ژنراتور چیست_سوخت موتور ژنراتور برق چیست

انواع سوخت ژنراتور و جوانب مثبت و منفی آنها-ژنراتورها از چندین نوع سوخت مختلف استفاده می کنند که شامل بنزین ، دیزل ، پروپان،گاز طبیعی و... است.

انواع سوخت ژنراتور

ژنراتورهای مختلف بسته به محل و ظرفیت آنها از انواع سوخت مختلف استفاده میکنند. ژنراتورها از چندین نوع سوخت مختلف استفاده می کنند که شامل بنزین ، گازوئیل ، پروپان و گاز طبیعی است. کدام نوع سوخت دیزل ژنراتور تمیز ترین سوخت و اقتصادی ترین آن است؟ مصرف سوخت دیزل ژنراتور بسته به مارک ژنراتور ، ظرفیت الکتریکی ، شرایط آب و هوایی و نوع سوخت ژنراتور متفاوت است.

ژنراتورهای بنزینی

بهترین ژنراتور ، مدلهای اینورتری هستند تا فشرده و سبک باشند. آن ژنراتورها مخزن سوخت بزرگ و سنگین ندارند و نتیجه بارز آن زمان کوتاه تر کارکرد است. موتورهای ژنراتور اینورتری با سیستم بهره وری سوخت و توانایی  در تنظیم سرعت موتور به معنای استفاده آنها از سوخت بهینه تر است. راندمان آنها در سوخت ژنراتور می تواند تا 40٪ باشد. زمان کارکرد آنها 8 تا 10 ساعت است و به طور کلی بیشتر از نیاز آنها کافی است. بنزین یک منبع انرژی آشنا و رونق است.

اما سوخت بنزین ژنراتور بسیار زیاد قابل احتراق و ناامن است چه برسد در حجم های زیادی جمع شود. هزینه بنزین گران است و استفاده از سوخت بنزین ،اغلب گزینه ای نا مناسب برای عملکرد یک ژنراتور در یک دوره طولانی است. بیشتر ژنراتورهای سیار به راحتی از بنزین استفاده می کنند. یک ژنراتور معمولی 5000 وات در مدت زمان 24 ساعته حدود 18 گالن بنزین می سوزاند. این مدت زمان طولانی باعث می شود استفاده از بنزین برای مدت طولانی غیر ممکن و گران باشد.

هزینه سوخت بنزین دلیل بسیاری از افراد در انتخاب ژنراتورهای اینورتری است. این ژنراتورها روشی اقتصادی برای کار ارائه می دهند که براساس میزان مصرف سوخت متفاوت است. اینها جهت مصرف یک نوع سوخت ژنراتور  ویژه طراحی شده هستند. ظرفیت یک مخزن سوخت معمولاً 1 تا 2 گالن می باشد که برای شما هشت ساعت یا حتی حداکثر 10 ساعت کار میکند.

دیزل ژنراتورها

دیزل رایج ترین سوخت برای ژنراتورها نیست. با این حال ، این سوخت به عنوان منبع انرژی از بنزین کارآمدتر است. همچنین تهیه آن هزینه کمتری دارد و ایمن تر است. زیرا به اندازه بسیاری از سوخت های دیگر قابل اشتعال نیست. راندمان سوخت معمولی برای دیزل ژنراتورها کمی بیشتر از یک و نیم گالن سوخت برای هر ساعت کار است. ژنراتورهای دیزل اهداف مختلفی دارند: قدرت بالا جهت تامین برق سایت ، تهیه پشتیبان اضطراری یا حتی به عنوان دائم کار.

ژنراتورهای پروپان

سوخت پروپان امن ترین نوع سوخت و مناسب برای محیط زیست است. پروپان را می توان برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد.ژنراتور، سوخت پروپان را تمیز می سوزاند و با زحمت در سیلندرهای با اندازه های مختلف نگهداری می شود. تحویل آن به خانه شما باعث می شود فضای ذخیره سازی بدون حادثه و بدون دردسری داشته باشد. سوخت پروپان با سرعت بیشتری می سوزد. زمان اتمام سوخت دقیق به وات دیزل ژنراتور بستگی دارد. راندمان یک ژنراتور 20 کیلوواتی در هر ساعت حدود 3 و نیم گالن سوخت است.

در مقایسه با کمی بیش از شش گالن برای یک دستگاه 35 کیلوواتی. مشکل پروپان حداکثر میزان ذخیره سازی سیلندرها است. یک مخزن پروپان معمولی در یک بازه زمانی 24 ساعته قابل استفاده است. معمولاً افرادی که ژنراتور پروپان سوز دارند ، دو یا حتی سه برابر سیلندر، مازاد بر مصرف خود تهیه میکنند. این نوع سوخت ژنراتور باعث کاهش انتشار کربن می شود و همه می خواهند زمینی سبزتر داشته باشند.

ژنراتورهای گاز سوز

ژنراتور گازی پر مصرف ترین نوع ژنراتور در نیروگاهها می باشد. در نیروگاهها فقط کافیست که یک ایستگاه تقویت فشار گاز داشته باشند. در این صورت بصرفه ترین نوع سوخت دیزل ژنراتور گاز است. هزینه تعمیر و نگهداری ژنراتورهای گازسوز بالاتر است و قدرت آنها در مقایسه با دیزل ژنراتورها کمتر است. ولی در نیروگاه های دیزلی میتوانند به میزان مشخصی برق تولید کرده و به شبکه برق تحویل دهند. سایر سوخت ها جهت استفاده موتور دیزل ژنراتور مانند مازوت، نفت سنگین، قیر و... نیز وجود دارد که کمتر مرسوم است.

تعیین سوخت دیزل ژنراتور بستگی به محل آن دارد. در بعضی محل ها بخاطر وجود بخار، از توربین های بخار استفاده میکنند.

مطالعه بیشتر: جدول مصرف سوخت دیزل ژنراتور

با تشکر از مطالعه شما ، شرکت آسان ژنراتور دانیال فعال در زمینه :

  • خرید و فروش دیزل ژنراتور
  • تعمیرات تخصصی انواع مدلهای دیزل ژنراتور
  • برق صنعتی-اتوماسیون-تابلو برق
  • برگزاری کلاسهای آموزشی دیزل ژنراتور
  • به روز رسانی دیزل ژنراتور و نصب برد کنترلی جهت اتوماتیک سازی دیزل ژنراتور
  • تامین قطعات برقی و مکانیکی دیزل ژنراتورها با خدمات پس از فروش 10 ساله

به روز رسانی 99/4/20


لطفا جهت دریافت کاتالوگ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

برچسب ها مقاله مکانیک