معایب موتور برق گازی یا گاز سوز - ژنراتور گازی بهتر است یا گازوئیلی -مزیتهای دیزل ژنراتور گازوئیلی نسبت به گازی و بالعکس.
مقایسه دیزل ژنرتور با ژنراتور گاز سوز

آسان ژنراتور

مقایسه دیزل ژنرتور با ژنراتور گاز سوز
مقایسه دیزل ژنرتور با ژنراتور گاز سوز

مقایسه دیزل ژنرتور با ژنراتور گاز سوز

معایب موتور برق گازی یا گاز سوز - ژنراتور گازی بهتر است یا گازوئیلی -مزیتهای دیزل ژنراتور گازوئیلی نسبت به گازی و بالعکس.

مزایا و معایب دیزل ژنراتور با ژنراتورهای گازی یا گاز سوز

Natural Gas vs. Diesel Generators: Pros and Cons:

- مبدل یا ژنراتورهای گاز طبیعی

مبدل یا ژنراتورهای گاز طبیعی

دیزل ژنراتور گاز سوز وسیله ای است که به طور گسترده مورد استفاده و کارآمد برای تولید قدرت است . از گاز طبیعی می توان برای دو کاربرد بصورت ژنراتور اضطراری و ژنراتور قابل حمل استفاده کرد . گاز به عنوان یکی از ارزان ترین و موثر ترین سوخت های بین منابع غیر قابل تجدید برای تولید برق محسوب می شود. از لحاظ قیمت گذاری، شاید ذغال سنگ تنها سوختی است که ارزان تر است.

با این حال، یکی از بزرگترین معایب زغال سنگ، این است که آلودگی آن بالا است.  گاز طبیعی به طور معمول به روش مشابه با نفت حفاری به دست می آید. سپس فرم مایع به مناطق مختلفی منتقل می شود که در آن به فرم گاز طبیعی تبدیل می شود. پس از آن، آن را برای مردم از طریق خطوط لوله و سیلندر گاز در دسترس قرار میدهند.

معایب موتور برق گازی یا گازسوز

یک ژنراتور گاز طبیعی به نحوی شبیه به سایر ژنراتورها کار می کند. در حقیقت، اساسی ترین تفاوت بین ژنراتورها، سوختی است که برای آنها استفاده می شود.  ژنراتورهای گازی معمولا در شهرهای بزرگ استفاده می شوند، زیرا عرضه سوخت از طریق خط لوله به آسانی قابل دسترسی است. اما صرف نظر از مزایای آشکار آن، ژنراتورهای گاز طبیعی نیز دارای معایبی هستند. بهترین نوع ژنراتور گاز سوز مدل پرکینز انگلیس و گرین پاور امریکا میباشد.

مقایسه انواع دیزل ژنراتور

- مزایای دیزل ژنراتورهای گازسوز

  •  سه دلیل مهم برای استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت برای ژنراتورهای گازسوز ، این است که آن را پاک تر، ارزان تر (از سایر سوخت های غیر قابل احتراق ) و به میزان قابل توجهی کارآمد تر میکند.
  •  در مقایسه با نفت و ذغال سنگ، انتشار گازهای گوگرد، نیتروژن و دی اکسید کربن (گاز گلخانه ای) به میزان قابل توجهی پایین تر است. از این رو، گاز طبیعی یکی از پاک ترین سوخت های فسیلی است .
  •  یکی دیگر از مزایای استفاده از ژنراتورهای گاز طبیعی این است که گاز طبیعی بوی تندی را که در ژنراتورهای نفت و دیزل نسبتا رایج است را تولید نمی کند.
  •  ژنراتورهای گاز طبیعی نیز در کاهش هزینه های منازل مسکونی موثر هستند. این به این دلیل است که تولید برق شهر با سایر سوختهاست که گرانتر است.
  •  صرف نظر از تمیزی و ارزانتر بودن، گاز طبیعی نیز در شهرهای بزرگ به آسانی قابل دسترسی است زیرا از طریق خطوط لوله به طور مستقیم تحویل می شود. از این رو، هنگام استفاده از ژنراتورهای گاز طبیعی، ذخیره سوخت از بین نمی رود.
  •  صدای خیلی کمتری نسبت به دیزل ژنراتورهای گازوئیل سوز دارند.

- معایب دیزل ژنراتورهای گازسوز

  •  یکی از مزایای آن نیز می تواند به عنوان یک عیب در نظر گرفته شود. از آنجا که گاز طبيعي نيازي به ذخيره سازي آن از طريق خطوط لوله گازي نيست، در صورت وقوع حوادث طبيعي ، عرضه گاز طبيعي متوقف مي شود که البته نادر است.
  •  به غیر از این، گاز طبیعی بسیار انفجاری است و ممکن است خط لوله خطری جدی باشد.
  •  در مقایسه با ژنراتورهای دیزلی، ژنراتورهای گاز طبیعی :
  1.  گران ترند
  2. دی اکسید کربن بیشتر دارند
  3. علاوه بر این، گاز طبیعی یک منبع انرژی محدود یا غیر قابل تجدید است.
  4. به نوسانات گاز حساسند.
  5. برای بارهای ضربه مناسب نیستند

تفاوت ژنراتور گازی ، دیزلی و بنزینی

- دیزل ژنراتور ها

دیزل ژنراتور کاترپیلار
ژنراتورهایی که از موتور دیزل استفاده می کنند، به عنوان دیزل ژنراتور شناخته می شوند. دیزل ژنراتور به طور معمول به دو بخش اساسی تقسیم می شود: یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی. از ژنراتورهای دیزلی می توان برای تامین برق به مکان هایی که از شبکه برق استفاده نمی کنند و یا به عنوان یک پشتیبان در مورد قطع برق استفاده کرد.

ژنراتورهای دیزلی نیز در کشتی ها به عنوان یک منبع انرژی و همچنین برای نیروی محرکه استفاده می شوند. دیزل ژنراتورها به عنوان واحد پشتیبان برای تامین برق اضطراری بسیار رایج هستند. در دو نوع تک و سه فاز موجود است. ژنراتورهای دیزلی می توانند نه تنها در موسسات بزرگ بلکه در خانه ها و دفاتر کوچک استفاده شوند.

انواع مختلف مولد برق اضطراری

- مزایای دیزل ژنراتور ها

  • در حال حاضر، زمانی که به تصمیم گیری در مورد سوخت می پردازیم، مهمترین عامل قیمت است. با توجه به تقاضای مداوم در حال افزایش و کاهش عرضه، انتخاب سوخت ، تبدیل به موضوع مورد بحث در تقریبا در هر حوزه می شود. نکته پیدا کردن سوختی که مقرون به صرفه و همچنین امکان صرفه جویی در انرژی است می باشد. در این راستا، امتیاز ژنراتورهای دیزلی بالا ست.

دیزل ژنراتور ها نسبت به ژنراتورهای گاز طبیعی گرانتر هستند. بخاطر اینکه قیمت دیزل ژنراتور بیشتر از ژنراتور گازی است، دیزل دارای تراکم انرژی بیشتری است. به عبارت دیگر، در حالی که شما ممکن است پول بیشتری برای گازوئیل پرداخت کنید ،درواقع از دیزل انرژی بیشتری دریافت خواهید کرد . از این رو، بهره وری سوخت، یکی از مهمترین مزیت های دیزل ژنراتورهاست.

  •  یکی دیگر از مزایای بزرگ نصب یک دیزل ژنراتور، اطمینان از یک منبع تغذیه ثابت است. در موسساتی مانند بیمارستان ها این نقش مهمی ایفا می کند زیرا اکثر ماشین آلات نیاز به قدرت ثابت و یک قطع برق می تواند تفاوت بین زندگی و مرگ باشد.
  •  در مقایسه با یک ژنراتور بنزینی ، ژنراتور دیزلی به دلایل مختلف به مراتب کارآمدتر است:
    • موتورهای دیزلی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند نسخه های بسیار پیشرفته ای از مدل های قبلی هستند که به علت سر و صدای زیاد و تعمیر و نگهداری سنگین مزاحم بودند.
    •  موتورهای دیزلی بسیار قوی و قابل اعتماد هستند.
    •   یکی دیگر از مزیت های بزرگ در موتورهای دیزلی این است که موتورهای دیزلی نیازی به شمع ها یا سیم های جرقه ندارند. این به کاهش هزینه های نگهداری کمک می کند.
    •  طول عمر یک موتور گازی بسیار کوتاه تر از موتور دیزلی است. 
    • در نهایت، کمتر از سایر سوخت های قابل اشتعال، ژنراتورهای دیزلی نیز از لحاظ ایمنی بالا هستند. علاوه بر این، عدم وجود شمع های جرقه نیز خطر ابتلا به آتش سوزی را از بین می برد.

موتور برق گازسوز  تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی  موتور برق بنزینی و گازی  موتور برق بنزینی بهتر است یا گازوئیلی  ژنراتور گازی  معایب موتور برق گازی  تفاوت موتور ژنراتور بنزینی و گازی  موتور برق سه فاز بی صدا ژنراتور گازی چیست  تبدیل ژنراتور گازوئیلی به گازی  معایب موتور برق گازی  موتور برق بنزینی بهتر است یا گازوئیلی  تفاوت موتور ژنراتور بنزینی و گازسوز  تفاوت موتور برق بنزینی و دیزلی  دیزل ژنراتور گاز سوز قیمت

- معایب دیزل ژنراتور ها

  • یک ضرر قابل توجه یک ژنراتور دیزلی این است که در مقایسه با سایر ژنراتورها می تواند بطور قابل توجهی گران باشد. با این حال، از آنجا که هزینه تعمیر و نگهداری یک دیزل ژنراتور بسیار کم است، بیشتر ، سرمایه گذاری اولیه را تشکیل می دهد.
  •  با توجه به ژنراتورهای دیزلی ، صدای آنها زیاد است. در حالی که مدل های جدیدتر طراحی شده اند که کم صدا تر باشند، انواع قدیمی تر هنوز هم پر سر و صدا هستند. این بدان معنی است که اگر ژنراتور در مناطقی که به شدت جمعیت دارند استفاده شود، ممکن است ساکنین از آلودگی صوتی خود از واحد ژنراتور شکایت کنند.
  •  اشکال دیگری این است که ژنراتورهای دیزلی بزرگ هستند و شامل اجزای بزرگ و سنگین هستند. بنابراین، در مقایسه با ژنراتور های کوچکتر و سبک تر، ممکن است دستگاه های دیزلی نتوانند به دستگاه های قابل حمل ترجیح داده شوند.
  •  در نهایت، با توجه به روند اخیر آگاهی زیست محیطی، دیزل ژنراتور در برخی مناطق آلاینده اصلی محسوب می شود.

انواع مختلف ژنراتور برق

- نتیجه
هنگامی که انتخاب بین ژنراتورهای گازسوز و گاز طبیعی پیش می آید، ابتدا باید به دو سوال مهم پاسخ دهید: هدف اصلی  ژنراتور شما چیست؟ چقدر می خواهید برای ژنراتور خود بپردازید؟

در حالی که ژنراتور گاز طبیعی و دیزل ژنراتورها مزایا و معایب خود را دارند، با ظهور بیودیزل، که بسیار با محیط زیست دوستانه تر است، ژنراتور دیزلی بیودیزل می تواند بسیار محبوب شود. در نتیجه برای بارهای ضربه بهترین انتخاب ژنراتور دیزلی و برای بارهای ثابت یا پله ای بهترین انتخاب ژنراتور گازی است. با تشکر از مطالعه شما ، شرکت آسان ژنراتور دانیال فعال در زمینه :

  • خرید و فروش دیزل ژنراتور
  • تعمیرات تخصصی انواع مدلهای دیزل ژنراتور
  • برق صنعتی-اتوماسیون برق-تابلو برق
  • برگزاری کلاسهای آموزشی دیزل ژنراتور
  • به روز رسانی دیزل ژنراتور و نصب برد کنترلی جهت اتوماتیک سازی دیزل ژنراتور
  • تامین قطعات برقی و مکانیکی دیزل ژنراتورها با خدمات پس از فروش 10 ساله

به روز رسانی 1400/3/16


لطفا جهت دریافت کاتالوگ بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

برچسب ها _